KUNDTJÄNST
VARDAGAR: 10.00 – 16.00.
LUNCHSTÄNGT 12.00 – 13.00
E-POST: [email protected]
LÄS VÅRA VILLKOR OCH GARANTIER OM SÄNGARNA LÄNGRE NER!
Hur snabbt får man paketen?
Leveransen inom Sverige är normalt ca 5-10 dagar för lagervaror med DB Schenker, om du inte bor i glesbygd där Schenker har utkörning 2 ggr/vecka.
Ska du köpa en present rekommenderar vi att räkna med 3 dagars leveranstid för att ha 1 dags marginal. OBS!
Vissa varor kan ha längre leveranstid – gällande leveranstid för varje vara står alltid angivet på varans Produktsida!
Vad kostar frakten?
Frakt 59 SEK inom Sverige. Fraktfritt över 800 SEK. NYHET! Många Möbler skickas nu helt Fraktfritt med Hemleverans!
För övriga Möbler är frakten 199 SEK – då ingår Hemleverans direkt till dörren! Fraktfritt anges bl a på Produktsidan med en Fraktfri-logotype på produktbilden!
(Fraktfritt över 800 SEK inom Sverige gäller ej om en vara i en Order hamnar under 800 SEK pga att en eller flera varor i ordern har 0 i lagersaldo och ordern Dellevereras.)
Om man vill skicka paketet till en annan leveransadress?
Du kan byta mottagare eller adress i steg 3 i Kassan – EFTER ‘Slutför Köp’
Om man vill skicka presenter till flera olika mottagare?
Skriv ett meddelande till oss i Kundvagnen så ordnar vi det!
Köpvillkor
Countrystyle.se följer branschregelerna för distanshandel. Tänk på att du måste slutföra köpet för att varan ska reserveras åt dig.
En vara som ligger i din Kundvagn kan fortfarande köpas av annan kund! Du som kund förbinder dig att betala varan till Countrystyle när du klickar på Köp-knappen i Kassan. En länk till våra Köpvillkor skickas ut i din Orderbekräftelse som du får via e-post direkt när du lägger din order.
Order gällande lagervaror till ett samlat Ordervärde för produkter över 800 Sek skickas Fraktfritt inom Sverige. Beställningsbar vara som på Produktsidan står angiven som ‘Lagersaldo 0’ ingår EJ i Fraktfri Leverans över 800 Sek inom Sverige.
Om en sådan vara ingår i Ordern som därigenom hamnar över 800 Sek kommer fraktkostnaden 59:- inom Sverige att läggas till Ordersumman vid Delleverans. Om någon vara som ingår i Fraktfri Order returneras så att Ordervärdet då understiger 900 Sek läggs frakten 59 Sek till då återbetalningen görs för returnerad vara.
Det händer väldigt sällan att en vara kommer bort i frakten, men om så skulle ske skickar vi utan extra kostnad för kunden en ny vara. Vi reserverar oss mot uppenbart felaktig prisinformation, t ex om en varas pris anges som 0:- eller uppenbart fel pris, mot bild- och skrivfel i t ex produktbeskrivningar samt nyansskillnader på färgerna på bilder på olika bildskärmar.
Om en bild är fel ska hänsyn tas till den skriftliga informationen. Countrystyle äger alltid rätten att välja att avbryta ett köp, tex vid upptäckt av fel i lagersaldot. Kunden har rätt att reklamera en vara om fel föreligger. Du kan läsa mer om våra köpvillkor här
Vi kan när som helst agera om priset uppenbarligen är helt fel mot vad produkten kostar. Då kan vi avbryta ordern.
Leveranstid & Leveranssätt
Varor som beställs före 13.00 skickas normalt samma dag. Leveranstiden inom Sverige är normalt 1-3 dagar med DB Schenker, om du inte bor i glesbygd där Schenker leverar 2 grr/vecka.
De allra flesta av våra varor finns i lager – men läs noga vad som står angivet som leveranstid på varans Produktsida! Vid Köptillfället får du direkt en Orderbekräftelse via E-post med länk till våra Köp- och Leveransvillkor.
Våra varor skickas normalt som paket med DB Schenker Transport. Schenkers Serviceställe kan t ex vara en närliggande ICA-affär eller en bensinstation i din hemort. Direkt när ditt paket anländer till Schenkers Utlämningsställe får du ett SMS med kollinumret skickat till din mobiltelefon. Snabb och enkel avisering med SMS gör att du kan hämta ut ditt paket samma dag som det anländer till Schenkers Serviceställe!
Ta med mobilen till ditt utlämningsställe, alt. skriv ner Kollinumret på en lapp – och glöm inte ta med legitimation! Legitimation krävs alltid för att kunna hämta ut ett paket! Tänk på att liggetiden för paket endast är 14 dagar. Skrymmande och/eller tunga paket t ex möbler, skickas som hemleverans direkt hem till dig med antingen DB Schenker eller BRING Parcels.
Du blir då kontaktad per telefon av respektive fraktbolag före leverans för att bestämma en tid för leveransen då du finns hemma på plats! Du får alltid en Orderbekräftelse via E-post direkt vid beställningstillfället. OBS! Tänk på att chauffören ALDRIG bär in paket eller kör upp dem i hissen – om du behöver bärhjälp med möbler måste du själv ordna det!
När du handlar från oss accepterar du våra leveransvillkor. Om du nekar att ta emot en avsänd leverans pga fraktsättet kommer du att debiteras den fulla fraktkostnaden! Om Countrystyle inte kan leverera inom avtalad tid ska konsumenten utan onödigt dröjsmål informeras om anledningen till förseningen och upplysas om ny leveranstidpunkt. Självklart har du rätt att häva köpet om du inte vill invänta varan.
Countrystyle ersätter inte kunden för problem orsakade av tredje part, t ex leveransförseningar som ligger utanför vår kontroll, antingen på inleveranser till vårt lager från våra leverantörer eller från fraktbolagen vi anlitar för utleverans till kund. Får du kostnader pga av en försening i leveransen som är orsakad av Countrystyle kan vi bli skyldiga att ersätta dig.
Detta gäller inte om förseningen ligger utanför Countrystyle´s kontroll.
Senarelägga leveransen
Om du som kund väljer att senarelägga leveransen utöver den avtalade leveranstiden, kommer vi att aktivera din beställning innan produkten har levererats till dig.
Betalningsvillkor & Betalsätt
Samtliga sidor på Countrystyle.se inklusive våra Betalsidor är säkerhetsskyddade krypterade SSL-sidor och certifierade.
Vi använder Svea Checkout för att erbjuda säker, enkel betalning även på mobil och läsplattor. I Svea Checkout kan du välja Faktura med 30 dagars räntefri Kredit (Faktureringsavgift tillkommer) Kortbetalning (VISA, MasterCard) eller Direktbankbetalning. Kortbetalning och Direktbankbetalning väljs i Steg 3 i Kassan EFTER att du tryckt på ‘AVSLUTA KÖP’. Vid köp av vara med lagerstatus: ‘Förbeställning’ är det bästa att välja Faktura – vi aktiverar aldrig fakturor innan paketet skickas!
Det kostar alltså inget att reservera en vara! Med Svea Faktura kan du även välja Delbetalning. Tänk på att betala din faktura i tid – Svea har påminnelseavgift, så var noga med att betala i tid. När du som kund genomför ett köp hos Countrystyle.se godkänner du som kund samtidigt Sveas köpvillkor (länk till dessa finns i Kassan) du som kund ingår därmed ett avtal med Svea som därmed ifrån Countrystyle.se övertar rätten att få betalt av dig som kund.
Alla betalningar som genomförs i Svea Checkout görs direkt till SVEA. SVEAövertar därmed det juridiska ansvaret från Countrystyle.se gällande kunders betalningar; kortbetalningar, fakturor, delbetalningar och återbetalningar. Alla frågor kring dina betalningar sköts av Sveas Kundtjänst.
Priser och Fraktkostnader
Fraktkostnaden är 59:- inom Sverige. Fraktfritt vid köp över 800:- Många Möbler har Fraktfri Hemleverans, för övriga Möbler är. fraktkostnaden för Hemleverans 199:-.)
Ångerrätt / Returer
Om du snabbt ångrar ditt köp och varan inte hunnit skickas uppstår ingen kostnad för dig. Har varan redan packats och skickats är det du som står för kostnaden för en eventuell returfrakt! Gäller alltså även varor som ej hunnit fram till ditt utlämningsställe eller din adress.
En skickad leverans går inte att stoppa mitt i leveransen. Ångrar du ditt köp efter att varan skickats får du själv stå för kostnaden för returfrakten. Detta gäller ÄVEN MÖBLER där returfrakten kan kosta flera tusen kronor.
Enligt Konsumentverkets Ångerrätt har du rätt att ånga ditt köp och returnera din vara/varor inom 14 dagar – förutsatt att du FÖRST har medellat oss att du vill utnyttja din Ångerrätt! Ångerrätten gäller ej för företag. Meddela att du vill returnera via mejl: [email protected] – uppge ditt Ordernummer, namn samt adress.
OBS! Bilder på varan och emballagets skick är obligatoriskt! Innan vi godkänner en retur skall din packning och emballering godkännas av oss! Detta är särskilt viktigt vid retur av möbler.
Varan skall returneras i säljbart skick – alltså oanvänd, omonterad och noggrant inpackad i sitt originalemballage!!! Om vårt lager måste lägga tid på att packa om och emballera varan för att den ska kunna säljas vidare utan skaderisk tar vi ut en avgift om 300:- för detta arbete.
Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. OBS! Vid retur återbetalas leveranskostnaden – men du står själv för returfrakten! Vid retur av del av order återbetalas leveranskostnaden ej. OBS! Countrystyle har ingen möjlighet att lösa ut paket hos postombud. Skicka ALLTID tillbaka varan med DB Schenker eller fraktbolag vi väljer! Returfrakten beställer du på: https://skicka.dbschenker.com/ Om du ångrar ditt köp kan du använda Konsumentverkets Ångerblankett (SFS 2205:59) som finns att ladda ner här: http://publikationer.konsumentverket.se/sv/publikationer/regler/2angerblankett.html. Ångerblanketten skickas till Countrystyle mailadress [email protected].
Du har rätt att utan kostnad öppna paketet för att kontrollera att och hur varan fungerar. Du är ansvarig endast för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.
Vid returen ska varan returneras i oskadat originalemballage, helt omonterad och oanvänd!!! Efter en granskning av varans skick tar Countrystyle ett preliminärt beslut gällande eventuell värdeminskning. Varan skall returneras i säljbart skick – alltså oanvänd, omonterad och noggrant inpackad i sitt originalemballage!!! Om vårt lager måste lägga tid på att packa om och emballera varan för att den ska kunna säljas vidare utan skaderisk tar vi ut en avgift om 300:- för detta arbete.
Om varan returneras oskadad till oss görs inget prisavdrag för värdeminskning. Ångerrätten gäller ej för varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl (exempelvis underkläder, badkläder, tandborstar, rakborstar och kosmetiska produkter som doftpåsar och Bad -och Bodyprodukter såsom handcreme, duschcreme, bodycreme, handtvål, manikyrset etc.
Ångerrätten gäller ej för använda /begagnade kläder eller skor! Tapeter specialbeställs från England, vi tar tillbaka max 1 rulle i en beställning om åtgången är mindre än beräknat. Blir det fler rullar över räknas det som felbeställning vilket inte ger rätt till retur.
Konsumenten har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då vi mottagit meddelandet. Konsument kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess konsumenten har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först.
Returkostnad
Returfrakt (hemleverans/servicepoint 695kr för orders med ordervärde upp till 4000 kr. 1495kr för orders med ordervärde över 4000kr)
(Sängar & Soffor 2500kr. *Gäller per produkt. Tex om du köpt 2 stycken sängar så blir frakten 2500+2500kr)
Reklamationer
Det händer väldigt sällan att våra varor skadas i leveransen då vi har lång erfarenhet och packar väl. Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket är felfria inom 3 dagar från att du har mottagit dem.
Om själva emballaget har blivit skadat vid leveransen ska du anmäla skadan direkt till ditt DB Schenker Ombud eller till transportfirman som levererar ditt paket – OBS! Spara i så fall emballaget tills du fått svar! Vid Hemleverans av t ex möbler skall chauffören skriva under ett papper på att emballaget var skadat vid leveransen för att ersättning för ev. fraktskada skall utgå!
För att vi ska kunna reklamera transportskada måste vi anmäla transportskadan till vårt fraktbolag inom 3 dagar. Om varan skulle vara skadad eller ha ett fabrikationsfel eller om du fått fel vara/antal kontakta oss på Countrystyle snarast.
OBS! Försök ALDRIG åtgärda ett fel på varan utan att kontakta oss först – då detta kan förvärra skadan! Vid fel på en möbel t ex som fel på ett gänghål eller skruvhuvud – försök INTE åtgärda detta själv då du själv kan åsamka skada på varan och i det fallet gäller ej längre reklamationsrätten eller bytesrätten! Felaktig eller skadad vara ska enligt Distanshandelslagen reklameras inom 2 månader – men vi rekommenderar alltså att du gör det snarast! En snabb reklamation från dig säkrar också att en ev. Faktura kan stoppas av oss och inte går vidare till påminnelse!
Kontakta oss via e-post: [email protected]. Leverantören vill alltid ha ett foto på varan/skadan innan den godkänner en reklamation. Därför måste du mejla oss bild/bilder innan reklamationen kan godkännas och vi kan ta på oss att står för returfrakten tillbaka till oss!
Skicka inte tillbaka någonting utan att kontakta oss först! Packa väl i originalförpackning vid återsändande av vara. Varor som återsändes mot Postförskott eller Efterkrav löses ej ut av oss. Vid reklamation pga fel i varan står vi för fraktkostnaden samt andra kostnader som kan ha uppkommit i samband med returleveransen.
Kompensation enligt gällande Konsumentskyddslagstiftning sker inom 30 dagar från det att vi mottagit den/de reklamerade varorna/varan. Återbetalning ska ske inom skälig tid, utan onödigt dröjsmål. Enligt Konsumentköplagen har köparen 3 års reklamationsrätt vid ett ursprungligt fel på varan t ex ett fabrikationsfel. Countrystyle förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning eller om det kan påvisas att konsumenten själv är den som åsamkat skadan på varan.
Ersättning utgår ej för kostnader som orsakats kunder av tredje part, t ex försenad leverans från leverantör. Eller kostnader som åsamkas kund pga att kunden anlitad extern hjälp i samband med varuleveransen. Kostnader för målare vid ev. tryckfel på tapeter eller kostnader för snickare för montering av möbler etc ersätts ej. Vid reklamationer följer Countrystyle Allmänna Reklamationsnämndens riktlinjer.
Mer information finns på www.konsumentverket.se.
Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut. Läs mer på: http://www.arn.se , Postadress: Box 174 , 101 23 Stockholm. EU har tagit fram regler om alternativ tvistlösning online (ODR). De nya reglerna påverkar Allmänna reklamationsnämnden, ARN, som har fått nya föreskrifter för sin verksamhet samt Konsumentverket, som ansvarar för att de nya reglerna följs.
För Konsument Europa, se: http://ec.europa.eu/odr
Ej uthämtade paket och fel adressuppgifter
Tänk på att HÄMTA UT DITT PAKET INOM 14 DAGAR – annars sänder Schenker paketet i retur till Countrystyle och du blir automatiskt fakturerad 400:- + moms för frakt, returfrakt, emballage samt arbetskostnad!
Försäljning till minderåriga
Man måste ha fyllt 18 år för att handla hos Countrystyle.se
Säker Site - personuppgifts- och anti spam policy
Countrystyle.se har ett godkänt SSL-cert som förnyas årligen. SSL-certet gör att all information på samtliga sidor inklusive Kassa-sidan och när du är inloggad på ditt konto, krypteras och inte kan ses av obehöriga!
Att vår Site är en sk ‘Säker Site’ visas av tex webbläsaren Google Chrome högst upp i webbläsarens adressrad i vänstra hörnet. Countrystyle.se lämnar aldrig ut kunduppgifter – som t ex e-postadresser – till andra aktörer.
Du kommer alltså inte t ex få Nyhetsbrev från andra företag när du lämnar din e-postadress till oss. Ingen Kreditupplysning görs vid köp, Klarna AB gör en egen Kreditbedömning före köp – denna sker helt internt hos Klarna AB och hamnar inte i offentliga register eller skickas ut till dig.
Countrystyle följer PUL – personuppgiftslagen och uppfyller kraven för PCI DSS.
Om Cookies
Countrystyle.se använder cookies för att t ex spara din Kundvagn tills nästa besök och i beställningsformulären. Har du cookies avstängt i din webbläsare kan du få felmeddelanden på vissa sidor eller kanske inte kan genomföra ett köp! Cookies kan inte förmedla några virus till dig.
Om Countrystyle
Adress till vårt Kontor: Countrystyle.se, Sängfabriken – Org.nr 556990-9418 – Verkstadsgatan 2, Valskog
VILLKOR FÖR VÅRA SÅNGAR
- Ångra ditt köp inom 14 dagar efter du mottagit dina varor.
- Ångerrätten gäller INTE varor som är specialtillverkade
- Har vi uppenbart fel priser kommer vi att annullera din order och återbetala ditt köp.
- Vid fakturaköp eller delbetalning görs en kreditkontroll som utförs via SVEA.
- Vi reserverar oss mot felskrivningar och felaktiga priser
- Alltid fri hemleverans på sängen
- Leveranstid ca 3-5 veckor
- Sov Gott Garanti
1.
PRISER & BETALNING
Våra priser anges i inklusive moms. I kassan ser du det totala priset inklusive alla avgifter, rabatter, moms och frakt. Alla våra betalningar sker genom SVEA. Vi erbjuder Faktura, Delbetalning, Banköverföring, Kortbetalning och Swish.
Vid felaktig prissättning förbehåller vi oss rätten att annullera köpet och återbetala eventuell betalning eller makulera fakturan. Detsamma gäller vid eventuellt fel i vårt saldo och vi av uppenbara skäl inte kan skicka ordern och vid eventuell slutförsäljning samt tryck-och skrivfel på hemsidan, i annonsering och utskick.
Om felaktigheter eller andra omständigheter skulle uppstå, förbehåller sig Sängfabriken rätten att ändra detta i efterhand. Hus Och Hemma tar ej ansvar för felaktiga uppgifter som publiceras av tredje part.
KORTBETALNING
Hus Och Hemma erbjuder säker kortbetalning med VISA, MasterCard i samarbete med SVEA.
BANKÖVERFÖRING
Hus Och Hemma erbjuder direktbetalning via internetbanken för kunde i Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB. Vid betalning kopplas du automatiskt till din internetbank där du loggar in och godkänner köpet med BankID. Pengarna dras direkt från ditt konto.
SVEA CHECKOUT
Din faktura kommer aktiveras när din vara har skickats. Vänligen kontakta vår Kundtjänst om du har några frågor.
Läs gärna Svea fullständiga kontovillkor. Svea hanterar personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning.
SWISHBETALNING
Vi erbjuder swishbetalning som alternativ. Du gör enkelt en betalning med din mobil och använder BankID för att verifiera ditt köp.
Du kan välja detta alternativ i kassan och tänk på att du måste ha ett giltigt BankID för att kunna slutföra köpet.
Övrigt
Vid eventuella justeringar av en order (inklusive per telefon) samt tillkommande avgifter, t.ex. för icke upphämtat paket, har vi rätt att fakturera eventuell tillkommande kostnad (oavsett vilken betalmetod som använts tidigare). Faktura kan utfärdas av oss eller vår samarbetspartner och ska betalas inom 14 dagar. Om betalningen uteblir debiteras påminnelseavgift om f.n. 60 kr, samt dröjsmålsränta enligt vid var tid gällande referensränta med ett tillägg om 24,00 procentenheter. Fordran får överlåtas, belånas och pantsättas till annan. Om vi fakturerar så genomför vi en kreditprövning av dig som kund (i förekommande fall med hjälp av vår samarbetspartner), vilket kan innebära att en kreditupplysning tas och att fakturabetalning i vissa fall nekas.
SWISHBETALNING
Vi erbjuder swishbetalning som alternativ. Du gör enkelt en betalning med din mobil och använder BankID för att verifiera ditt köp.
Du kan välja detta alternativ i kassan och tänk på att du måste ha ett giltigt BankID för att kunna slutföra köpet.
2. LEVERANSINFORMATION
Vi skickar våra sängar med våra egna bilar och kan använda oss utav Bring/ Sun-com. Vi erbjuder alltid fri frakt på alla produkter till våra kunder i hela Sverige. Vi levererar din säng direkt hem till din tomtgräns/portgräns (inbärning kan beställas mot en kostnad) och mindre paket kan komma att levereras till närmaste paketombud.
Avisering
Aviseringen sker till de mobilnummer konsumenten anger i kassan. Du som konsument står själv för att rätt aviseringsnummer anges.
När du gör din beställning står det leverans som alternativ. Det är ditt ansvar att se till att adressen, dom du har angett vid beställningstillfället är korrekt. Leverans sker endast inom Sverige, om inget annat anges.
Senarelägga leveransen
Om du som kund väljer att senarelägga leveransen utöver den avtalade leveranstiden, kommer vi att aktivera din beställning innan produkten har levererats till dig.
Inbärning
På Countrystyle erbjuder vi extratjänsten inbärning för 690 kronor. Det innebär att du får hjälp att bära in din vara in i hemmet till valfritt rum. Gäller sängar.
Leveranstid
Tillbehör skickas normalt från oss inom 3-4 arbetsdagar och sängar normalt inom 3-5 veckor.
Synliga skador vid leverans
När du får din leverans kontrollera alltid om ditt gods är helt och rent.
Vad gör jag om min leverans är synbart skadad?
Be transportören att anteckna skadan på fraktsedel eller handdatorn innan du skriver under försändelsen.
Om du skriver under ett skadat gods så godkänner du att godset är i befintligt skick.
Vill du inte godkänna leveransen har du som kund rätt att neka den innan du skriver under.
Vid dolda skador måste du reklamera det till oss inom sju dagar från att du mottog din leverans.
Spar alltid emballage och dokumentera noga skador.
Anmäl din skada omgående till vår kundservice [email protected]
3. ÖPPET KÖP / ÅNGERRÄTT / RETURER
Du har rätt att skicka tillbaka din beställning inom 14 dagar från att du mottagit den och vi betalar tillbaka dina pengar så fort som möjligt men har upp till 30 dagar på oss. Dock måste du meddela detta till oss att du ångrar dig.
Du har inte ångerrätt om:
Avtalet gäller en specialtillverkad vara d.v.s en beställning utöver vårt standardsortiment på hemsidan (special mått eller udda tyg/färg etc) – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel.
210×210
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Varan skickas väl emballerad
När vi mottagit din retur så kommer vi granska den och göra en utbetalning om produkten är godkänd och inte blivit skadad eller i försämrat skick. Vi återbetalar dig på samma sätt du betalade din order med.
4. OUTLÖST PAKET
Vid outlösta paket förbehåller oss rätten att debitera dig 295 kr i avgift för att stå för våra omkostnader. Vid större paket som halvpall/helpall så förbehåller vi oss rätten att debitera dig 490 kr för outlöst paket eftersom våra omkostnader vid sådana leveranser är högre.
5. BYTEN OCH RETURER
Hos Countrystyle.se kan du alltid byta eller returnera standardprodukter 14 dagar efter uthämtad leverans med full återbetalning enligt Distansavtalslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du har tagit emot varan. För att kunna byta eller returnera produkter så måste de vara oanvända och i originalförpackning. Varan skall alltså återsändas i väsentligt oförändrat skick. Du får dock själv betala frakt/returkostnaderna när du sänder tillbaka varan till oss. Skulle varan inte vara i orginalskick när vi tar emot den, då kommer vi beroende på karaktär debitera dig självkostnadspris för att iordningsställa varan.
Vill du returnera eller byta en vara? kontakta då oss ALLTID vår kundtjänst och ange ditt ordernummer. När vi har mottagit och godkänt din returvara så kommer vi efter dina önskemål antingen leverera en ny vara eller ge dig full återbetalning.
5.1 Återbetalningsskyldighet
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan och meddelandet om att du ångrat dig. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror dvs om vi gjort något fel.
6. Reklamation
Vi utgår alltid ifrån att dina produkter skall vara felfria vid leverans. Men skulle du få en defekt vara eller fel produkt levererad så följer vi konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. För att ditt ärende ska kunna handläggas på snabbast sätt så ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas, alternativt kan ett foto på skadan komma att krävas av oss. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag. Vid godkänd reklamation, då står vi för returfrakten samt frakt för ersättningsprodukt.
Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Kund som önskar göra gällande fel i levererad vara ska så snart som möjligt efter att felet upptäckts kontakta oss med uppvisande av kvitto eller orderbekräftelse. Reklamation ska senast göras inom skälig tid från och med att Kunden märkt eller borde ha märkt felet. Reklamationer som görs inom två månader från det att Kunden upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Kunden har i enlighet med Konsumentköplagen alltid tre års reklamationsrätt på varor som har köpts på Webbplatsen.
I konsumentköplagen 23 § 3 st ges konsumenter som köper av näringsidkare en rätt att reklamera en vara inom tre år. Denna rättighet handlar inte om att man får lämna tillbaka eller kräva gratis reparation av en vara som gått sönder av normal användning. Reklamationsrätten handlar endast om att man som konsument får lämna tillbaka eller kräva reparation av en vara eller produkt som redan var trasig/defekt vid köpet. Reklamationsrätten handlar alltså om att man inom tre år får “reklamera” varan på grund av en brist som funnits där sedan köpet. Fel eller brister som uppkommit efter köpet täcks alltså inte av reklamationsrätten.
Kontakta ALLTID vår kundtjänst vid alla reklamationsärenden.
7. SEKRETESSPOLICY
Du kan läsa mer om vår Sekretesspolicy här
SOVGOTT GARANTIER
Garantier
Countrystyle.se erbjuder dig som kund ett omfattande trygghetspaket när du köper säng av oss.
- Livstids garanti på ram- och resårbrott. Garantin gäller endast mot ursprungsköparen av sängen, d.v.s. namnet som står dokumenterat på garantibeviset och/eller orderbekräftelsen. Företag har 10 års garanti.
- Sättningar i madrasser på upp till 3 cm är normalt och räknas inte som ett fel. Skulle sättningarna vara djupare går detta på garantin upp till 1 år efter köpet.
- 5 års garanti på motorer till ställbara sängar.
Sov Gott-Garanti
Utöver den lagstadgade reklamationsrätten som gäller enligt gällande konsumentskyddslagstiftning erbjuder vi våra Kunder en Sov Gott-Garanti för sängar.
Om Kunden skulle uppleva att sängen är för mjuk eller för hård så byter vi fasthet i Kundens säng. Sov Gott-Garantin gäller enbart vid ett tillfälle och den kan utnyttjas från den 30:e dagen efter leveransdatumet upp till den 60e:e dagen efter leveransdatumet, därefter upphör Sov Gott-Garantin och hårdhetsbytet kostar från 2500:- beroende på vilken sängmodell och storlek det är.
Sov Gott-Garantin gäller under förutsättning att: • Kunden har köpt en komplett säng ur vårt ordinarie sortiment; • Sängen är hel och ren; • Kunden själv ombesörjer frakten av sängen som ligger på 2500:-. Storlekar upp till 140×200 kostar 2000- i frakt. • Kunden kan uppvisa giltigt kvitto och garantibevis. Din orderbekräftelse är ditt kvittobevis.
Måttanpassade sängar och sängar med tillval anses som specialbeställningar och omfattas inte av Sov Gott-Garantin. Sov Gott-Garantin gäller inte på modellerna Queen Crown, Premium och Julia ställbar.
Övrigt
Produktgarantin gäller inte för fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, det vill säga ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. Våra sängar skall alltid hanteras ansvarfullt och underhållas väl, d.v.s sängen är inte avsedd för att hoppa i samt att du efterdrar benen med jämna mellanrum. Din orderbekräftelse gäller även som garantibevis så kom ihåg att spara den. Dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.
Tveka inte att kontakta vår kundtjänst om du behöver mer information.
OBS! Färger på foton kan ev. i vissa fall skilja sig lite från bild till bild på hemsidan samt mot i verkligheten beroende av bildkvaliteten och ljussättning. Beställ gärna kostnadsfria tygprover för exakta färger.
Företagets adress
Org.nr 556990-9418
Verkstadsgatan 2
731 60 Valskog