Toastställ metall vintagestil lantlig inredning

En liten inredningsdetalj som får frukostbordet att sticka ut. Här ser du vårt toastställ i vintage stil.

Svart Vit Inredning

Härliga plädar som håller stolen varm och snygg.

Madam Stoltz stor Kudde Indian mörk ockra tuftad

Madam Stoltz stor Kudde Indian mörk ockra tuftad.
Väldigt populär kudde i vår butik.

Har du några frågor eller funderingar? Kolla in vår faq innan du skickar ett meddelande till oss. Hittar du inget svar på din fråga så kan skriva.

KUNDTJÄNST

VARDAGAR: 10.00 – 16.00.
LUNCHSTÄNGT 12.00 – 13.00
E-POST: INFO@COUNTRYSTYLE.SE
TELEFON: 016-400 60 60

“För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

1. Vi erbjuder betalning med KLARNA

Våra priser anges i inklusive moms. I kassan ser du det totala priset inklusive alla avgifter, rabatter, moms och frakt. Alla våra betalningar sker genom Klarna. Vi erbjuder Faktura, Delbetalning, Banköverföring, Kortbetalning och Swish.

Vid felaktig prissättning förbehåller vi oss rätten att annullera köpet och återbetala eventuell betalning eller makulera fakturan. Detsamma gäller vid eventuellt fel i vårt saldo och vi av uppenbara skäl inte kan skicka ordern och vid eventuell slutförsäljning samt tryck-och skrivfel på hemsidan, i annonsering och utskick.
Om felaktigheter eller andra omständigheter skulle uppstå, förbehåller sig Countrystyle rätten att ändra detta i efterhand. Countrystyle tar ej ansvar för felaktiga uppgifter som publiceras av tredje part.

KORTBETALNING
Countrystyle erbjuder säker kortbetalning med VISA, MasterCard och AMEX i samarbete med Klarna.

BANKÖVERFÖRING
Countrystyle erbjuder direktbetalning via internetbanken för kunde i Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB. Vid betalning kopplas du automatiskt till din internetbank där du loggar in och godkänner köpet med BankID. Pengarna dras direkt från ditt konto.

KLARNAS BETALNINGSALTERNTIV

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

  • Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.
  • Betala i slutet av månaden finns som alternativ. Du finner villkoren här.
  • Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
  • Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
  • Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

SWISHBETALNING
Vi erbjuder swishbetalning som alternativ. Du gör enkelt en betalning med din mobil och använder BankID för att verifiera ditt köp.
Du kan välja detta alternativ i kassan och tänk på att du måste ha ett giltigt BankID för att kunna slutföra köpet.

Hur snabbt får man paketen?

Leveransen inom Sverige är normalt ca 1-3 dagar för lagervaror med DB Schenker, om du inte bor i glesbygd där Schenker har utkörning 2 ggr/vecka.

Ska du köpa en present rekommenderar vi att räkna med 3 dagars leveranstid för att ha 1 dags marginal. OBS!

Vissa varor kan ha längre leveranstid – gällande leveranstid för varje vara står alltid angivet på varans Produktsida!

Vad kostar frakten?

Frakt 59 SEK inom Sverige. Fraktfritt över 800 SEK. NYHET! Många Möbler skickas nu helt Fraktfritt med Hemleverans!

För övriga Möbler är frakten 199 SEK – då ingår Hemleverans direkt till dörren! Fraktfritt anges bl a på Produktsidan med en Fraktfri-logotype på produktbilden!

(Fraktfritt över 800 SEK inom Sverige gäller ej om en vara i en Order hamnar under 800 SEK pga att en eller flera varor i ordern har 0 i lagersaldo och ordern Dellevereras.)

Om man vill skicka paketet till en annan leveransadress?

Du kan byta mottagare eller adress i steg 3 i Kassan – EFTER ‘Slutför Köp’

Om man vill skicka presenter till flera olika mottagare?

Skriv ett meddelande till oss i Kundvagnen så ordnar vi det!

Köpvillkor

Countrystyle.se följer branschregelerna för distanshandel. Tänk på att du måste slutföra köpet för att varan ska reserveras åt dig.

En vara som ligger i din Kundvagn kan fortfarande köpas av annan kund! Du som kund förbinder dig att betala varan till Countrystyle när du klickar på Köp-knappen i Kassan. En länk till våra Köpvillkor skickas ut i din Orderbekräftelse som du får via e-post direkt när du lägger din order.

Order gällande lagervaror till ett samlat Ordervärde för produkter över 800 Sek skickas Fraktfritt inom Sverige. Beställningsbar vara som på Produktsidan står angiven som ‘Lagersaldo 0’ ingår EJ i Fraktfri Leverans över 800 Sek inom Sverige.

Om en sådan vara ingår i Ordern som därigenom hamnar över 800 Sek kommer fraktkostnaden 59:- inom Sverige att läggas till Ordersumman vid Delleverans. Om någon vara som ingår i Fraktfri Order returneras så att Ordervärdet då understiger 900 Sek läggs frakten 59 Sek till då återbetalningen görs för returnerad vara.

Det händer väldigt sällan att en vara kommer bort i frakten, men om så skulle ske skickar vi utan extra kostnad för kunden en ny vara. Vi reserverar oss mot uppenbart felaktig prisinformation, t ex om en varas pris anges som 0:-, mot bild- och skrivfel i t ex produktbeskrivningar samt nyansskillnader på färgerna på bilder på olika bildskärmar.

Om en bild är fel ska hänsyn tas till den skriftliga informationen. Countrystyle äger alltid rätten att välja att avbryta ett köp, tex vid upptäckt av fel i lagersaldot. Kunden har rätt att reklamera en vara om fel föreligger.  Du kan läsa mer om våra köpvillkor här

Leveranstid & Leveranssätt

Varor som beställs före 13.00 skickas normalt samma dag. Leveranstiden inom Sverige är normalt 1-3 dagar med DB Schenker, om du inte bor i glesbygd där Schenker leverar 2 grr/vecka.

De allra flesta av våra varor finns i lager – men läs noga vad som står angivet som leveranstid på varans Produktsida! Vid Köptillfället får du direkt en Orderbekräftelse via E-post med länk till våra Köp- och Leveransvillkor.

Våra varor skickas normalt som paket med DB Schenker Transport. Schenkers Serviceställe kan t ex vara en närliggande ICA-affär eller en bensinstation i din hemort. Direkt när ditt paket anländer till Schenkers Utlämningsställe får du ett SMS med kollinumret skickat till din mobiltelefon. Snabb och enkel avisering med SMS gör att du kan hämta ut ditt paket samma dag som det anländer till Schenkers Serviceställe!

Ta med mobilen till ditt utlämningsställe, alt. skriv ner Kollinumret på en lapp – och glöm inte ta med legitimation! Legitimation krävs alltid för att kunna hämta ut ett paket! Tänk på att liggetiden för paket endast är 14 dagar. Skrymmande och/eller tunga paket t ex möbler, skickas som hemleverans direkt hem till dig med antingen DB Schenker eller BRING Parcels.

Du blir då kontaktad per telefon av respektive fraktbolag före leverans för att bestämma en tid för leveransen då du finns hemma på plats! Du får alltid en Orderbekräftelse via E-post direkt vid beställningstillfället. OBS! Tänk på att chauffören ALDRIG bär in paket eller kör upp dem i hissen – om du behöver bärhjälp med möbler måste du själv ordna det!

När du handlar från oss accepterar du våra leveransvillkor. Om du nekar att ta emot en avsänd leverans pga fraktsättet kommer du att debiteras den fulla fraktkostnaden! Om Countrystyle inte kan leverera inom avtalad tid ska konsumenten utan onödigt dröjsmål informeras om anledningen till förseningen och upplysas om ny leveranstidpunkt. Självklart har du rätt att häva köpet om du inte vill invänta varan.

Countrystyle ersätter inte kunden för problem orsakade av tredje part, t ex leveransförseningar som ligger utanför vår kontroll, antingen på inleveranser till vårt lager från våra leverantörer eller från fraktbolagen vi anlitar för utleverans till kund. Får du kostnader pga av en försening i leveransen som är orsakad av Countrystyle kan vi bli skyldiga att ersätta dig.
Detta gäller inte om förseningen ligger utanför Countrystyle´s kontroll.

Betalningsvillkor & Betalsätt

Samtliga sidor på Countrystyle.se inklusive våra Betalsidor är säkerhetsskyddade krypterade SSL-sidor och certifierade.

Vi använder Klarna Checkout för att erbjuda säker, enkel betalning även på mobil och läsplattor. I Klarna Checkout kan du välja Faktura med 14 dagars räntefri Kredit (Faktureringsavgift 0:-) Kortbetalning (VISA, MasterCard) eller Direktbankbetalning. Kortbetalning och Direktbankbetalning väljs i Steg 3 i Kassan EFTER att du tryckt på ‘AVSLUTA KÖP’. Vid köp av vara med lagerstatus: ‘Förbeställning’ är det bästa att välja Faktura – vi aktiverar aldrig fakturor innan paketet skickas!

Det kostar alltså inget att reservera en vara! Med Klarna Faktura kan du även välja Delbetalning. Tänk på att betala din faktura i tid – Klarnas påminnelseavgift är 60 Sek och eventuell inkassokostnad är 180 Sek (2020.04.01). När du som kund genomför ett köp hos Countrystyle.se godkänner du som kund samtidigt Klarna AB’s köpvillkor (länk till dessa finns i Kassan) du som kund ingår därmed ett avtal med Klarna AB som därmed ifrån Countrystyle.se övertar rätten att få betalt av dig som kund.

Alla betalningar som genomförs i Klarna Checkout görs direkt till Klarna AB. Klarna AB övertar därmed det juridiska ansvaret från Countrystyle.se gällande kunders betalningar; kortbetalningar, fakturor, delbetalningar och återbetalningar. Alla frågor kring dina betalningar sköts av Klarnas Kundtjänst. På Klarna ‘Mitt Klarna’ hittar du all information om dina köp, fakturor etc – besök www.klarna.com .

Priser och Fraktkostnader

Fraktkostnaden är 59:- inom Sverige. Fraktfritt vid köp över 800:- Många Möbler har Fraktfri Hemleverans, för övriga Möbler är. fraktkostnaden för Hemleverans 199:-.)

Ångerrätt / Returer

Om du snabbt ångrar ditt köp och varan inte hunnit skickas uppstår ingen kostnad för dig. Har varan redan packats och skickats är det du som står för kostnaden för en eventuell returfrakt! Gäller alltså även varor som ej hunnit fram till ditt utlämningsställe eller din adress.

En skickad leverans går inte att stoppa mitt i leveransen. Ångrar du ditt köp efter att varan skickats får du själv stå för kostnaden för returfrakten. Detta gäller ÄVEN MÖBLER där returfrakten kan kosta flera tusen kronor.

Enligt Konsumentverkets Ångerrätt har du rätt att ånga ditt köp och returnera din vara/varor inom 14 dagar – förutsatt att du FÖRST har medellat oss att du vill utnyttja din Ångerrätt! Ångerrätten gäller ej för företag. Meddela att du vill returnera via mejl: info@countrystyle.se – uppge ditt Ordernummer, namn samt adress.
OBS! Bilder på varan och emballagets skick är obligatoriskt! Innan vi godkänner en retur skall din packning och emballering godkännas av oss! Detta är särskilt viktigt vid retur av möbler.
Varan skall returneras i säljbart skick – alltså oanvänd, omonterad och noggrant inpackad i sitt originalemballage!!! Om vårt lager måste lägga tid på att packa om och emballera varan för att den ska kunna säljas vidare utan skaderisk tar vi ut en avgift om 300:- för detta arbete.

Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. OBS! Vid retur återbetalas leveranskostnaden – men du står själv för returfrakten! Vid retur av del av order återbetalas leveranskostnaden ej. OBS! Countrystyle har ingen möjlighet att lösa ut paket hos postombud. Skicka ALLTID tillbaka varan med DB Schenker eller fraktbolag vi väljer! Returfrakten beställer du på: https://skicka.dbschenker.com/ Om du ångrar ditt köp kan du använda Konsumentverkets Ångerblankett (SFS 2205:59) som finns att ladda ner här: http://publikationer.konsumentverket.se/sv/publikationer/regler/2angerblankett.html. Ångerblanketten skickas till Countrystyle mailadress info@countrystyle.se.

Du har rätt att utan kostnad öppna paketet för att kontrollera att och hur varan fungerar. Du är ansvarig endast för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.

Vid returen ska varan returneras i oskadat originalemballage, helt omonterad och oanvänd!!! Efter en granskning av varans skick tar Countrystyle ett preliminärt beslut gällande eventuell värdeminskning. Varan skall returneras i säljbart skick – alltså oanvänd, omonterad och noggrant inpackad i sitt originalemballage!!! Om vårt lager måste lägga tid på att packa om och emballera varan för att den ska kunna säljas vidare utan skaderisk tar vi ut en avgift om 300:- för detta arbete.

Om varan returneras oskadad till oss görs inget prisavdrag för värdeminskning. Ångerrätten gäller ej för varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl (exempelvis underkläder, badkläder, tandborstar, rakborstar och kosmetiska produkter som doftpåsar och Bad -och Bodyprodukter såsom handcreme, duschcreme, bodycreme, handtvål, manikyrset etc.

Ångerrätten gäller ej för använda /begagnade kläder eller skor! Tapeter specialbeställs från England, vi tar tillbaka max 1 rulle i en beställning om åtgången är mindre än beräknat. Blir det fler rullar över räknas det som felbeställning vilket inte ger rätt till retur.

Konsumenten har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då vi mottagit meddelandet. Konsument kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess konsumenten har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först.

Reklamationer

Det händer väldigt sällan att våra varor skadas i leveransen då vi har lång erfarenhet och packar väl. Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket är felfria inom 3 dagar från att du har mottagit dem.

Om själva emballaget har blivit skadat vid leveransen ska du anmäla skadan direkt till ditt DB Schenker Ombud eller till transportfirman som levererar ditt paket – OBS! Spara i så fall emballaget tills du fått svar! Vid Hemleverans av t ex möbler skall chauffören skriva under ett papper på att emballaget var skadat vid leveransen för att ersättning för ev. fraktskada skall utgå!

För att vi ska kunna reklamera transportskada måste vi anmäla transportskadan till vårt fraktbolag inom 3 dagar. Om varan skulle vara skadad eller ha ett fabrikationsfel eller om du fått fel vara/antal ­kontakta oss på Countrystyle snarast.

OBS! Försök ALDRIG åtgärda ett fel på varan utan att kontakta oss först – då detta kan förvärra skadan! Vid fel på en möbel t ex som fel på ett gänghål eller skruvhuvud – försök INTE åtgärda detta själv då du själv kan åsamka skada på varan och i det fallet gäller ej längre reklamationsrätten eller bytesrätten! Felaktig eller skadad vara ska enligt Distanshandelslagen reklameras inom 2 månader – men vi rekommenderar alltså att du gör det snarast! En snabb reklamation från dig säkrar också att en ev. Faktura kan stoppas av oss och inte går vidare till påminnelse!

Kontakta oss via e-post: info@countrystyle.se eller tel 016-400 60 60. Leverantören vill alltid ha ett foto på varan/skadan innan den godkänner en reklamation. Därför måste du mejla oss bild/bilder innan reklamationen kan godkännas och vi kan ta på oss att står för returfrakten tillbaka till oss!

Skicka inte tillbaka någonting utan att kontakta oss först! Packa väl i originalförpackning vid återsändande av vara. Varor som återsändes mot Postförskott eller Efterkrav löses ej ut av oss. Vid reklamation pga fel i varan står vi för fraktkostnaden samt andra kostnader som kan ha uppkommit i samband med returleveransen.

Kompensation enligt gällande Konsumentskyddslagstiftning sker inom 30 dagar från det att vi mottagit den/de reklamerade varorna/varan. Återbetalning ska ske inom skälig tid, utan onödigt dröjsmål. Enligt Konsumentköplagen har köparen 3 års reklamationsrätt vid ett ursprungligt fel på varan t ex ett fabrikationsfel. Countrystyle förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning eller om det kan påvisas att konsumenten själv är den som åsamkat skadan på varan.

Ersättning utgår ej för kostnader som orsakats kunder av tredje part, t ex försenad leverans från leverantör. Eller kostnader som åsamkas kund pga att kunden anlitad extern hjälp i samband med varuleveransen. Kostnader för målare vid ev. tryckfel på tapeter eller kostnader för snickare för montering av möbler etc ersätts ej. Vid reklamationer följer Countrystyle Allmänna Reklamationsnämndens riktlinjer.

Mer information finns på www.konsumentverket.se.
Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut. Läs mer på: http://www.arn.se , Postadress: Box 174 , 101 23 Stockholm. EU har tagit fram regler om alternativ tvistlösning online (ODR). De nya reglerna påverkar Allmänna reklamationsnämnden, ARN, som har fått nya föreskrifter för sin verksamhet samt Konsumentverket, som ansvarar för att de nya reglerna följs.
För Konsument Europa, se: http://ec.europa.eu/odr

Ej uthämtade paket och fel adressuppgifter

Tänk på att HÄMTA UT DITT PAKET INOM 14 DAGAR – annars sänder Schenker paketet i retur till Countrystyle och du blir automatiskt fakturerad 400:- + moms för frakt, returfrakt, emballage samt arbetskostnad!

Försäljning till minderåriga

Man måste ha fyllt 18 år för att handla hos Countrystyle.se

Säker Site - personuppgifts- och anti spam policy

Countrystyle.se har ett godkänt SSL-cert som förnyas årligen. SSL-certet gör att all information på samtliga sidor inklusive Kassa-sidan och när du är inloggad på ditt konto, krypteras och inte kan ses av obehöriga!

Att vår Site är en sk ‘Säker Site’ visas av tex webbläsaren Google Chrome högst upp i webbläsarens adressrad i vänstra hörnet. Countrystyle.se lämnar aldrig ut kunduppgifter – som t ex e-postadresser – till andra aktörer.

Du kommer alltså inte t ex få Nyhetsbrev från andra företag när du lämnar din e-postadress till oss. Ingen Kreditupplysning görs vid köp, Klarna AB gör en egen Kreditbedömning före köp – denna sker helt internt hos Klarna AB och hamnar inte i offentliga register eller skickas ut till dig.

Countrystyle följer PUL – personuppgiftslagen och uppfyller kraven för PCI DSS.

Om Cookies

Countrystyle.se använder cookies för att t ex spara din Kundvagn tills nästa besök och i beställningsformulären. Har du cookies avstängt i din webbläsare kan du få felmeddelanden på vissa sidor eller kanske inte kan genomföra ett köp! Cookies kan inte förmedla några virus till dig.

Om Countrystyle

Adress till vårt Kontor: Countrystyle.se, verkstadsgatan 2, 731 60 Valskog Tel: 016-400 60 60. Organisationsnummer 556990-9418.

Företagets adress
Victus Beds of Sweden AB
Org.nr 556990-9418
Verkstadsgatan 2
731 60 Valskog

Telefon: 016-400 60 60